Jestem z Polski i jestem prezydentem tego kraju

To wydarzenie przejdzie z pewnością do historii polskiej dyplomacji. Wyobraźcie sobie bowiem, że pan prezydent Duda… zamienił kilka słów z prezydentem Obamą. Działo się to w kuluarach  70. sesji Zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych, a cała rozmowa trwała nieco ponad 3 minuty. 

Nie przeszkodziło to jednak odtrąbić pałacowym pieskom, że oto mieliśmy do czynienia z sukcesem, a owe „owocne i ważne spotkanie” dowodzi, iż Prez-Duda stał się osobowością wielkiego formatu i liczy się z nim już każdy poważny przywódca światowy. Skromność nie pozwoliła owym pieskom dodać, że to Obama de facto nalegał na to kuluarowe spotkanie, a Duda łaskawie dał mu te trzy minuty czasu.

Ale koniec z żartami.

Dzięki naszej wtyczce w pałacowym zoo, znamy przebieg rozmowy dwóch prezydentów. Oto jej zapis wprost z tajnego stenogramu.

Obama: Przepraszam, pan to skąd…?

Duda: Jestem z Polski i jestem prezydentem tego kraju. Moje nazwisko Duda. Andrzej Duda!

Obama: A z Polski… To Polska ma prezydenta?

Duda: Ma. Od dwóch miesięcy!

Obama: A Donald już tam nie rządzi? Szkoda. Pozdrów go ode mnie… jak ty masz zasadniczo na imię?

Duda: Andrzej…

Obama: Andrzej? Czyli Endriu, tak jak Endriu Gołota! Wielki Polak, wielki… Oglądałem kiedyś jego walkę.

Duda: …

Obama: A ty Endrju z której partii? Demokraci czy Republikanie?

Duda: Nooo, jakby to powiedzieć… Ja od prezesa Kaczyńskiego…

Obama: Kaczynski… Ted… To jego wypuścili?

Duda: Nie, Jarosław…

Obama: Czyli nie nasz Ted. Jego brat?

Duda: Nie, jego brat nie żyje.

Obama: Brat Teda nie żyje…? To ja już nic z tego nie rozumiem. Kim w takim razie jest ten… no, jak mu tam?

Duda: Jarosław, panie prezydencie!

Obama: Jaroslav powiadasz… Pierwsze słyszę szczerze mówiąc. Kaczyński a nie Ted i nie jego brat, który jeszcze na dodatek nie żyję. Oj coś widzę straszny burdel macie w tej Polsce Endrju…

Duda:….

Obama: No dobrze, pogadaliśmy sobie trochę, ale gonię dalej. Słuchaj Endrju, jak będziesz jeszcze w Ameryce, to zadzwoń, napisz, zapukaj w okno, pogadamy może dłużej. A teraz trzymka Endrju i pamiętaj pozdrów koniecznie Donalda. Buźka i uśmiechnij się chłopie…

Rozmowa się zakończyła. W oficjalnym komunikacie podano, że prezydenci rozmawiali o Ukrainie. Też ładnie!

Opublikował/a

Prawie wszystkie opisywane tu wydarzenia mogą być wytworem mojej fantazji a nie istniejące fakty prawdopodobnie zostały całkowicie zmanipulowane. Jakiekolwiek podobieństwo do osób powszechnie nieznanych i nieszanowanych jest jednak jak najbardziej zamierzone i nieprzypadkowe.

9 thoughts on “Jestem z Polski i jestem prezydentem tego kraju

  1. Dlaczego oszukańczo zaniżasz czas rozmowy Pana Prezydenta ? Nie żadne trzy minuty , tylko aż 180 sekund !

  2. Wczoraj światowe media i tvn/:)))/ zamieściły fotkę, na której Obama podnosi kielich i stuka się nim z Putinem. Obok Obamy przymilny Duda, wyrażnie do Putina przepijający!
    Tak, tak, pisi Duda wznoszący toast do Putina!
    I od razu przypomina mi się wydarzenie, na którym: kołtuńscy żurnaliści i kato-prawica żerowali pół roku:
    Tusk rozmawia w Sopocie z Putinem, spacerując po molo! To ponoć wtedy ” omawiali ” – jak ” zamordować ” prezdętatysiąclecia! Do dzisiaj to przypominają!
    A co załatwił Duda z Putinem, że tak ochoczo wznosi do niego toast? A może to ” coś ” – ma związek z przedwczorajszą nocną wizytą pisiego prezydenta u kaczyńskiego? Co uzgodnili? Może kolejny :” rozbiór ” Polski?
    Bo jak można – bezkarnie wyciągać takie idiotyczne wnioski z rozmowy Tuska z Putinem, to dlaczego, do qrwy nędzy – ja nie mogę tak wnioskować, widząc obleśny uśmiech i maślane oczy Dudy – skierowane w stronę Putina/???/
    Nikt z żurnalistów – nie ośmielił się tego – narzucającego się – porównania , przypomnieć, więc robię to ja:))

    Stanisław

  3. A ja słyszałem …a mam kumpla w MSZ …że Dudek przekonywał ,,Bambosza ” o tym , że Polska bez kościoła katolickiego , to jak Kaczyński bez kota , a Pawłowicz bez żarcia .

  4. A w prawicowych mediach wzwód gigant! Duda odmieniany przez wszystkie przypadki.

  5. Za to Duda ogłosił, że Amerykanie po raz 599 zapowiedzieli, że może nam wizy zniosą. To ja może jednak pojadę sobie do Australii albo do Nowej Zelandii.

  6. Zaraz, zaraz coś mi tu śmierdzi zdradą! Prezydent Duda przy jednym stole biesiadnym z mordercą św pamięci Kaczyńskiego ! Prezydent Duda na forum międzynarodowym ani słowem nie wspomniał o „zamachu” w Smoleńsku! To już taki pożal się Boże król holenderski w tym samym „łoenzecie” przypomniał ruskim o zestrzelonych nad Ukrainą krajanach swoich i jakim tam malezyjski samolocików, a nasz heros z buziaczkim wiecznie spoconym NIC, ani słowa o zamachu, ani słowa o LECHU, ani słowa o „kwiecie narody polskiego” co to poległ podstępnie zabity w zamachu skrytobojczym. No tego się nie spodziewałem.

twój komentarz:

