Na dnie z honorem lec…

icon-justfuckthem-55Jak to się elegancko, wedle obowiązującego sznytu dziś mówi, „legendarny żołnierz podziemia antykomunistycznego“, Zygmunt Szendzielarz „Łupaszka” spoczął na Powązkach. Powązki jakoś to zniosą, bo nie jedno już znosić muszą. Parafrazując słowa Ewy Wójciak rzecz można: no i pochowali bandziorka. Wolno mi tak napisać i wolno mi taką mieć opinię i publicznie ją wyrażać, bo jeszcze nie jest to zakazane. Ale za chwilę pewnie będzie. Ot wszystko.

Łupaszka zginał w straszny sposób, ale stare powiedzenie mówi, jakie życie taka śmierć. Nie zginął za niewinność. Jeśli by przyjąć mit o tym kolesiu i jemu podobnych za dobrą monetę, to w zasadzie każdy bandyta zabity przez milicję a potem policję, po doklejeniu mu łatki „narodowowyzwoleńczej“, może być uznany za bohatera i z honorami chowany na Powązkach. Gdyby „Nikosia“ zabiła policja a nie kumpel z roboty, to dziś można by próbować udowodnić, że on te przekręty robił, kradł i napadał w imię walki ze znienawidzonym komunistycznym systemem ekonomicznym. Czyż nie pięknie brzmi?

Skotarczak na sztandary proszę! I koniecznie na Powązki. Kwatera bohaterów czeka!

Zresztą co tu komentować? O Łupaszcze i jego bohaterskich par excellence kolegach pisałem już po wielokroć. Nie ma się co powtarzać. I żeby nie było że mam jakieś uprzedzenia, że wszyscy za tylko ja jeden przeciw, w dzisiejszy wpis wklejam kilka co celniejszych komentarzy. Od razu zaznaczam, że tych bardziej lajtowych, bo inne nie nadają się do powtarzania, nawet przeze mnie.

» Zapytajcie starszych ludzi jak to było. Jak grabił i mordował wsie. Teraz rzeźnik jest bohaterem dobrej zmiany na gorsze.

» …ile jeszcze szałowych imprez przed nami. Przecież nasza ziemia kryje jeszcze tyle kości podobnych „bohaterów”.

» Bandytów chowają z honorami, tych, którzy pacyfikowali wsie. A generał Ścibor-Rylski ma proces lustracyjny (w wieku 99 lat), bo… śmiał wystąpić z kapituły Orderu Orła Białego w 2014 r. Dobra zmiana.

» Przykre. Niezależnie od jego motywów, zrobił rzeczy, których żadnemu uczciwemu człowiekowi robić nie wolno. Ten pogrzeb to policzek dla pomordowanych przez niego dzieci.

» Czy tylko ja mam wrażenie, że to szopka?

» 23 czerwca 1944 roku w zamieszkanej głównie przez Litwinów wsi Dubinki, w wyniku akcji odwetowej oddziału dowodzonego przez Szendzielarza, zabitych zostało 27 cywilów, w tym kobiety i dzieci. Wśród ofiar znalazła się też Polka Anna Górska z czteroletnim synem

itd… itp… do woli i po sam sufit.