Szorty miss Derwish (11)

szorty-miss-derwish-derwish-1200600
icon-reba-derwisz-80
Powered by Reba

Znajomi mi mówią, że ponoć w Polsce, w Gdańsku, wydarzeniem weekendu był pogrzeb bohaterów z nowego rozdania. Sprawdziłam, faktycznie tak było. Oczywiście wszystkie obowiązkowe ochy i achy na ten temat możecie przeczytać gdziekolwiek, zarówno w gadzinówkach jak i w porządnych gazetach, więc ja sobie tę przykrość daruję, po co zaśmiecać i tak z założenia krótki tekst. W Polsce teraz dobrze widziane jest zachwycanie się, nawet nieszczere, bohaterami specjalnej troski i sprawcami niepotrzebnych tragedii. No taki widać klimat tam macie. Myślę poza tym, że od jutra – bo na dziś już nie zdążą – obszerny pogrzebowy fotoserwis plus cytaty z prezydenta, będą obowiązkowym elementem opakowania każdego towaru w każdym supermarkecie (do tych powyżej 50 złotych będzie dołączany także apel smoleński), żeby pamięć się utrwaliła a i duch coś na tym skorzystał.

Jak się jednak trochę we wszystkie te relacje wczytałam, to jedna rzecz mnie zaskoczyła a nawet rozbawiła. Otóż pani premier (znów zapomniałam jak się nazywa) powiedziała coś takiego: „Zagończyk” oraz „Inka” nauczyli nas jak żyć“.

Jeśli to miał być dowcip, to dość makabryczny a jeśli recepta to mało praktyczna.

No, bo skoro byli to tacy specjaliści od życia i mieli tak doskonałą i uniwersalną na to życie receptę, to czemu nie żyją? Innymi słowy ta Inka na przykład, kiepski na życie miała pomysł, skoro zakończyła je zaledwie po 18 niepełnych latach. Okej, zakończyła je rzec można nie z własnej woli, ale ów tragiczny finał był niestety konsekwencją beznadziejnych i durnych życiowych wyborów. Bo jak ktoś głupio i bez sensu wybiera, to i głupio kończy.

Więc w przeciwieństwie do tej waszej pani premier apeluje, aby nikt z Was, pod żadnym pozorem jej nie naśladował, bo ona nie nauczała jak żyć, tylko jak bez sensu z życiem się rozstać! A przecież po mojemu, nie o to w życiu chodzi, żeby nie żyć. ♦ Piszę jak jest, nie ma zmiłuj i nie ma to tamto. (City Yafo, IL – Dizengoff St – Aroma Cafe).